Motory FSI a TFSI používají přímé vstřikování benzínu přímo do spalovacího prostoru motoru, naopak "standartní" benzínové motory, vstřikují palivo do sacího potrubí, před sací ventily. Vzhledem k této odlišnost od jiných benzínových motorů je přestavba na LPG náročnější.
Motory FSI a TFSI používají přímé vstřikování benzínu přímo do spalovacího prostoru motoru, naopak "standartní" benzínové motory, vstřikují palivo do sacího potrubí, před sací ventily. Vzhledem k této odlišnost od jiných benzínových motorů je přestavba na LPG náročnější. Pro samotnou přestavbu je nutné použít speciální sadu, která je určená pro konkrétní vozidlo s přihlédnutím k jeho roku výroby a kódu motoru. Jedině tato speciální sada zaručí bezproblémový provoz vašeho automobilu na LPG a zároveň i na původní benzínové palivo. Použitím klasického sekvenčního vstřikování LPG by došlo k úplnému odstavení původních vstřikovačů benzínu, které by vedlo k jejich postupnému "zapečení" a znemožnění provozu na benzín. Především by ale došlo k znemožnění studených startů vozidla za použití benzínu, které jsou u všech vstřikování LPG nezbytné.
Speciální sada
Speciální sady jsou proto konstruovány tak, aby vyhovovali specifikacím jednotlivých motorů. Jejich konstrukce je uzpůsobena, tak aby byly umožněny studené straty za využití benzínu a nedocházelo k „zapékání" vstřikovačů benzínu.
Hlavní funkce tohoto systému spočívá v tom, že v žádném režimu motoru nedochází k úplnému odstavení vstřikovačů benzínu, ale stále dochází k neustálému "přistřikování" benzínu i při provozu na LPG. Tyto dávky, nejsou v celém režimu výkonu motoru stejnoměrné, ale podle výkonu se stále mění, kdy z rostoucím výkonem vozidla stoupají a naopak za běžného chodu jsou téměř nulové. Při volnoběhu je naopak spotřebováván pouze benzín.
Částečná spotřeba benzínu
U těchto přestaveb tedy dochází k částečné spotřebě benzínu, která se zpravidla blíží 20% spotřeby LPG. Jde především o spotřebu při volnoběhu a také při maximálním využívání výkonu motorové jednotky. Naopak při průměrném zatížení se tato procento může snižovat.
Seznam podporovaných motorů a výrobců
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
A1
2010 ->
1197
63
CBZA
A1
2010 ->
1390
90
CAXA
A3
2010 ->
1197
77
CBZB
A3
2008 ->
1390
92
CAXC
A3
2005 - 2008
1598
85
BLF
A3
2005 - 2008
1598
85
BAG
A3
2005 - 2008
1598
85
BLP
A3
2006 - 2007
1798
85
BZB
A3
2009 ->
1798
118
CDAA
A3
2003 - 2006
2000
111
BVY
A3
2005 - 2008
2000
147
AXX
A4 Avant Q
2006
1984
147
BWE
A4
2008 ->
1798
118
CDHB
A4
2008 ->
1798
88
CDHA
A4
2008 ->
1984
133
CDNB
A5
2008 ->
1798
118
CDHB
A5
2008 ->
1984
133
CDNB
A6
2004 - 2010
1984
125
BPJ
Q5
2008 ->
1984
133
CDNB
TT
2008 ->
1798
118
CDAA
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
C5
2009 ->
1598
115
5FV
C4
2009 ->
1598
115
5FV
C4 Picasso
2009 ->
1598
115
5FV
DS3
2009 ->
1598
115
5FV
DS4
2009 ->
1598
115
5FV
DS5
2009 ->
1598
115
5FV
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Silverado
5300
255
31
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Lodgy
1197
85
H5F
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Focus
2011 ->
1600
111
JQDA
Focus
998
92
M1DA
Fiesta
999
92
SFJA
B - Max
999
74
SFJA
C - Max
2011 ->
1600
111
JQDA
Mondeo III
1798
96
CFBA
Toureo
1000
74
SFCC
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
i30
1600
99
i40
1999
130
G4NC
ix35
1591
99
G4FD
ix35
1591
99
G4FD
Tucson
1591
97
G4FD
Veloster
1591
103
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Soul
2012 ->
1591
103
G4FD
Sportage
2010 ->
1591
99
G4FD
Sportage
1591
97
Carens
1591
97
G4FD
Ceed
1591
99
G4FD
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
CX-7
2007
2300
191
L3
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Copper
2006 ->
1598
128
N14B16A
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Adam
1.0i
66
B10XFT
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
308
2007
1598
110
5FX
3008
2009 ->
1598
115
5FV
5008
2009 ->
1598
115
5FV
308
2011 ->
1598
115
5FV
508
2011 ->
1598
115
5FV
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Megane
1197
85
H5F
Megane
1197
85
H5F A4
Scenic
1197
85
H5F
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Alhambra
2010 ->
1390
110
CAVA
Altea
2010 ->
1197
77
CBZB
Altea
2007 ->
1390
92
CAXC
Altea
2004 - 2007
1984
110
BVY
Altea
2004 - 2007
1984
147
BWA
Exeo
2010 ->
1798
118
CDHA
Exeo
2011 ->
1798
118
CDHB
Ibiza
2012 ->
1197
77
CBZB
Leon
2010 ->
1197
77
CBZB
Leon
2007 ->
1390
92
CAXC
Leon
2004 - 2007
1984
110
BVY
Leon
2004 - 2007
1984
147
BWA
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Fabia
2009 ->
1197
63
CBZA
Fabia
2010 ->
1197
77
CBZB
Octavia
2009 ->
1197
77
CBZB
Octavia
2008 ->
1390
90
CAXA
Octavia
2004 - 2009
1598
85
BLF
Octavia
2008 ->
1798
118
CDAA
Octavia
2004 - 2008
1798
118
BZB
Octavia
2007
1798
118
BZB
Octavia
2004 - 2007
1984
118
BVY
Octavia
2004 - 2007
1984
118
BWA
Octavia II
1984
110
BLX
Rapid
1200
66
CBZ
Rapid
1200
66
CJZC
Roomster
2009 -2010
1197
63
CBZB
Roomster
2010 ->
1197
77
CBZB
Roomster
1197
77
CBZB AT
Superb
2008 ->
1390
92
CAXC
Superb
2006
1390
92
CAXC
Superb
2008 ->
1798
118
CDAA
Yeti
2010 ->
1197
77
CZB
Yeti
2010 ->
1390
90
CAXA
Yeti
2009 ->
1798
118
CDAA
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
V40
1,6i
88
B4164T4
Výrobce
Model
Rok výroby
Obsah motoru
Výkon motoru
Kód motoru
Caddy
2011 ->
1197
77
CBZB
Caddy
2009 - 2010
1197
63
CBZ
Caddy
2010
1197
77
CBZ
EOS
2008 ->
1390
90
CAXA
EOS
2007 - 2009
1390
90
CAXA
EOS
2009 ->
1390
118
CCAVD
EOS
2003 - 2007
1598
85
BLF
EOS
1998
110
BVY
EOS
2006
1998
147
BWA
EOS
2008 ->
1390
90
CAXA
Golf
2006
1998
147
BPY, BWA
Golf
2006
1390
103
BMY
Golf V
2010 ->
1390
118
CAVD
Golf V
2010 ->
1390
110
CAVA
Golf V
2007
1390
125
BLG
Golf V
2006 -2008
1390
103
BMY
Golf V
2007
1390
90
CAXA
Golf V
2004 - 2011
1598
85
BAG
Golf V
2003 - 2007
1598
85
BLF
Golf V
2003 - 2009
1598
85
BLP
Golf V
1998
110
BVY
Golf V
2006
1998
147
BWA
Golf VI
2009 -2010
1197
63
CBZB, CBZA
Golf VI
2009 -2010
1390
90
CAXA
Golf VI
2010 ->
1197
77
CBZB
Golf Plus VI
2009 ->
1197
77
CBZB
Golf Plus V-VI
2007 ->
1390
90
CAXA
Golf V-VI
2007 ->
1390
90
CAXA
Golf V-VI
2008 ->
1390
118
CAVD
Golf Sportsvan
1400
92
Jetta
2007
1390
125
CBZB
Jetta
2006 -2008
1390
103
BMY
Jetta
2007 - 2009
1390
90
CAXA
Jetta
2003 - 2007
1598
85
BLF
Jetta
1998
110
BVY
Jetta
2006
1998
147
BWA
Jetta
2011 ->
1197
77
CBZB
Jetta
2011 ->
1390
90
CAXA
Jetta
2011 ->
1390
118
CAVD
Passat
2006
1998
110
BVY
Passat
1998
110
BLX
Passat V
2007 - 2009
1390
90
CAXA
Passat V
2003 - 2007
1598
85
BLF
Passat V
2006 - 2007
1998
118
BZB
Passat V
1998
110
BVY a BLR
Passat V
2006
1998
147
BWA
Passat VI
2011 ->
1390
90
CAXA
Polo VI
2009 ->
1197
77
CBZB
Scirocco
2008 ->
1390
90
CAXA
Scirocco
2007 - 2009
1390
90
CAXA
Scirocco
2009 ->
1390
118
CAVD
Sharan
2010 ->
1390
110
CAVA
Touran
2010 ->
1197
77
CBZB
Touran
2010 ->
1598
85
BAG
Touran
2003 - 2007
1598
85
BLF
Touran
2003 - 2009
1598
85
BLP
Touran
1998
110
BVY
Tiguan
2011 ->
1390
90
CAXA
Tiguan
2007 - 2009
1390
90
CAXA
Tiguan
2007 ->
1390
110
BWK
Tiguan
2010 ->
1390
110
CAVA
Tiguan
2011 ->
1390
118
CAVD
Tiguan
2000
132
CCZ
Motory Dieselgas
Dieselgas je duální palivový systém naftových motorů diesel - LPG nebo CNG, který umožní úsporu nákladů na pohonné hmoty.
Použití dvou paliv různých vlastností najednou není ve světě žádná novinka. V Austrálii, Kanadě ale i v Severní Americe je systém dieselgas LPG využíván v těžké dopravě již mnoho let. V Evropě se dieselgas začal objevovat až v poslední době v souvislosti s dramatickým zvyšováním cen pohonných hmot.
Jak Dieselgas funguje?
Princip funkce dvojího paliva spočívá v přidávání plynu LPG nebo CNG do nasávaného vzduchu motorem. Tato aditivace způsobuje zásadní změnu složení spalované směsi ve válcích dieselového motoru. Tato směs je i nadále zapalována vznícením vstříknuté nafty pod vysokým tlakem. Ve válci se však smísí se směsí plynu a vzduchu. Dochází k rychlejšímu zapálení, ale hlavně mnohem dokonalejšímu prohoření této směsi a tím účinnějšímu využití energie paliva.
Co obnáší přestavba vozidla na Dieselgas?
Přestavba diesel motoru na mixování paliv - nafta/LPG je naprosto neinvazivní. Zásah do motoru ani jeho příslušenství není nutný. Přestavba spočívá v osazení reduktoru tlaku plynu a řídící jednotky plynu. Do sání jsou poté zavedeny výstupy vstřikovačů plynu a na výfukové potrubí je osazeno čidlo teploty výfukových plynů a lambda sonda. Samozřejmě nechybí ani čidlo klepání motoru kvůli eliminaci detonačního spalování.
Úspora se systémem Dieselgas
Efekt úspory spočívá v nahrazení části množství vstřikované nafty přidávaným plynem. V praxi je tímto způsobem běžně dosahováno značných finančních úspor na nákladech na pohonné hmoty zejména užitkových, nákladních vozidel a také pracovních strojů.
Pro koho je Dieselgas vhodný?
Tento systém duálního pohonu má velmi široké spektrum použití. Nejvíce jej ocení provozovatelé vozidel a strojů s vysokou spotřebou nafty. V praxi se systém osvědčil především v kamionové dopravě na dálkových trasách, dále v autobusové dopravě a v neposlední řadě také u zemědělské a stavební techniky, kde kromě značných úspor na pohonných hmotách je také třeba připomenout významné snížení emisí vlivem podstatně lepšího prohoření duální směsi. Dieselgas je vhodný i pro použití v menších vozidlech kategorie M1 a N1, pak také středně těžká nákladní vozidla kategorie N2, nebo M2. Co se týká malých vozidel, ani zde není Dieselgas LPG úplně bez zájmu. Nejčastěji jsou to vozidla kategorie M1 ze segmentu SUV a pak také pickupy a dodávky. Pokud uvažujete o přestavbě vašeho vozu na Dieselgas, obraťte se na nás. Rádi Vám vše vysvětlíme a zpracujeme nezávaznou cenovou nabídku.
Plynová kalkulačka
Vypočítejte si kolik financí ušetříte provozem vašeho auta. Naše kalkulačka vám poskytne orientační informace o tom, kdy se vám vaše investice
do přestavby vašeho vozu na LPG vrátí a kolik měsíčně ušetříte na jeho provozu.